Solbränna och valpbesök

Idag har det varit strålande sol hela dagen och vi (Sten och Jag) har varit ute och målat hela dagen. Det dröjde någon timme innan jag upptäckte att jag kanske skulle ha solskyddskräm på mig och då var det redan för sent. Min ”gamnacke” och armar är rätt solbrännda nu ingen vacker brun färg mest röd. Alla pinnar har blivit målade och Sten har skruvat fast dem alla, det är nästan så man blir bländad av hundgården nu den lyser så vit och vackert. Hundarna fick en duschning idag, Blue och Junior gillade det mest de andra var väl inte så impade men de flesta tyckte det var lite småkul.

Mariline fixade middagen idag det blev ute grillad karré och bacon, gott och skönt att slippa laga mat när vi höll på med hundgården. På kvällen kom Tord, Lotta och Elida och hälsade på efter att de kommit hem från sin husvagnssemester. Jag, Lotta och Elida åkte sedan iväg till Stina för att kela lite med valpar. De små vita änglarna är helt underbara kelsjuka och mycket behagliga småttingar, det kommer inte att bli lätt att välja mellan dem. De andra valparna är naturligtvis underbart söta de också. Några bilder från vårt besök idag kommer här:

20090719128200907191352009071913720090719139

Etiketter: , ,

2 svar to “Solbränna och valpbesök”

  1. Anna Says:

    hej, blir de nå valpar till salu från kullarna hos matti, vet du något om de?
    ja kan tänka mig va ute efter en liten ny hane till mitt gäng 🙂
    hoppas allt är ra med er i övrigt. Krama Tindra från gammelmatte.
    MVH Anna

  2. Anita Says:

    Hej, Anna. Jag tror nog de ska sälja några av alla 26. Vi skall ta tre som det ser ut nu, några är tingade och några ska de ha själva. Har nyss varit och pussat på Tindra hon släpper hår för fullt nu och det är inte lite som trillar av. Har du vägarna förbi kom gärna hit./Kram Anita

Lämna en kommentar